En flytt av kontor, företag eller bostad är ofta omvälvande även om det behövs och är positivt. Förutom allt praktiskt som att meddela sin flytt till skatteverket så ska man flytta sitt elavtal, flytta sin telefoni, adressändra alla abonnemang, meddela alla som utför tjänster på företaget/bostaden som städning, underhåll, trädgårdsarbete med mera. Det är en hel djungel av ändringar som man till vardags inte ens tänker på att man har. Och oftast är det ändå något som man missar.

 

 

Hjälp med flytten

 

Vid en flytt så är det inte enbart den befintliga bostaden eller lokalen som ska packas och städas. Den nya lokalen ska förberedas och kanske gör man en för-flytt, en flytt innan flytten, av det viktigaste så man vet att allt är i ordning före den stora flytten. Och mitt i allt ska kartonger packas och möbler demonteras. Som privatperson kan det vara enormt skönt att lägga det som går på en flyttfirma, för att fokusera på allt det man måste göra själv. Och som företag är det inte ekonomiskt försvarbart att använda personal som man behöver till de dagliga arbetsuppgifterna, till en flytt.

 

Proffs på flytt

 

När man anlitar en flyttfirma för flytt i Stockholm, och andra städer, så kan man få hjälp med alltifrån att packa bohaget till att packa upp det på den nya platsen, och att även flyttstäda den gamla lokalen. Hos flyttfirman finns en diger meny från befintlig lokal till färdig ny lokal. Det är bara att plocka ut de bitarna som man känner att man behöver hjälp med. Kanske är det även så att man behöver en tillfällig lagring mellan lokalerna. Om inte flyttfirman har möjlighet till lagring så kan de sköta flytten till magasinet och sedan flytten från magasinet till den nya lokalen när det är dags. Beställaren behöver inte ens var på plats.